Tuesday, April 21, 2009

Kopi O

This is one of my favourite drinks selepas Teh O dan Teh Tarik. Cuma minuman nie jarang aku ambik selalunya bila balik kampung jer baru boleh menikmati kopi yang menepati citarasaku iaitu kopi jenama Che Nah yang aku rasa boleh dijumpai kat TI jer. Tapi sejak pregnen nie dah tersuka plak minum kopi, dah tak kira dah serbuk kopi cap Kapal Api pun aku bedal jer. Hari tu siap kena perli ngan abang kat kantin dia kata "habis laaaa......". Mula-mula aku tak paham jugak tapi lama-lama aku buat andaian sendiri mungkin dia nak kata.."habislaa nanti anak ko lahir gelapppp'... Effect ker kat baby kalu ibu dia suka minum kopi (especially skin kaler laa....). Melalui pembacaan aku kopi boleh diambil tak lebih secawan sehari sbb kandungan kafien dalam minuman tu tak sesuai untuk kesihatan baby tapi yang bab skin kaler tu tak tau plak. Dan ada pulak kenyataan yang mengatakan pengambilan kafein berlebihan boleh menyebabkan keguguran (nauzubillah simpang malaikat 44). Adoi pasni kena stopler minum kopi kejap demi anakku ini huhuhu....
Ntah kenapa sejak pregnen pantang nampak kopi mesti nak pekena walau sikit tapi bukan kopi mahai-mahai tu nasib baikler jugak yer tak kalau tak jenuh my Mr.R nak mencari Star Buck memalam buta ak ak ak ak...

No comments: