Thursday, February 5, 2009

First Check-Up

Rasanya dah terlalu lama tak postkan sebarang entry kat rumah hinggap aku nih :-). Sekarang nih masa kurang mengizinkan and nothing interesting happen lately. Cuma last 2 days I went for my first medical check-up with my Mr. R, ingatkan check-up kat private takle menunggu lama sama jer rupanya ngan klinik kerajaan. After waiting for about 1 hour barula nama aku dipanggil, Dr. dia memang happy go lucky habeh, disebabkan aku terlupa when was my last period terus kena scan perut and that is the first time we see our baby and hear the heartbeat. Mr R. kata mcm tak percaya jer boleh dengar baby punya heartbeat..MIRACLE katanya ^_^ and MIRACLE coz a baby is growing inside my stomach SUBHANALLAH.....
I was hopping to have twins sbb melalui pembacaan aku, hamil diusia matang possibility utk dapat twins memang besar tapi bersyukurlah dengan seorang bayi yang sedang membesar di dalam perutku ini.
Alhamdullillah jugak aku tidak menghadapi sebarang masalah masa mengandung nie sihat walafiat, makan pun ok jer. Pening-pening sikit tu adalah tapi tak sampai terbaring jer, harap-harap sampai bersalinlaa keadaan ini berkekalan. MIL pun pesan macam-macam kat Mr.R, jgn bagi angkat benda berat-berat, jgn makan benda-benda yang tajam (???) and kalau pening kepala jangan bangun sampai dia baik sendiri..heheh ada chance nie nak ngada-ngada ngan Mr.R hehehe...
Gambar scan baby yang dapat time medical checkup tu dah tertampal kat pintu petiais bersama-sama dengan fridge magnet Mr. R yang berlambak-lambak tu.

No comments: