Friday, February 13, 2009

From Penang to Orkid Tower, BBS

Aku tak tau sejak bila aku minat makan makanan nie, bila diingat-ingatkan semula rasanya sejak diperkenalkan oleh adik aku. Masa tu dia bawak aku makan kat Cheras lepas tu terus jatuh chenta. Setelah berkenalan dengan Mr. R we try tu find the best CHAR KUEY TIAW in town tapi agaknya sebab kami berdua nie kurang berjalan jadik yang tau sekitar Sentul and Setapak jerlaa ^_^. Hmm aktiviti ini musti diteruskan untuk mencari the best among the best tapi mestilah yang ori kat Penanglaa especially kat Padang Kota tu.
Bila baca blog Anis hari tu terus terkenang char kuey tiaw kat Padang Kota especially time study tour dulu (ingat tak gurllsss, especially lawan makan kerang siapakah ittewww ^_^), tapi terasa plak nak buat sendiri, kekonon nak challenge dirila (sebenonya sejak preggy nie teman memang maleh masak sket ^_^) so semalam vitamin R ada terlebih sket dalam diriku ini pastu workload kat opis pun kureng jadi I pun jenjalan kat myresepi untuk cari resepi yang similar ngan CKT kat Penang tu so taraaaaa inilaaa hasilnya...........




Tergolek-golek udang 3 ekoq

Another angle of the CKT

Senyum sampai ke telinga bila Mr. R kata "sedappppp" ^_^, and thanks dear sebab ambik gambo nih. Actually banyak lagi gambor CKT nie yang diambil tapi takan nak letak semuakan hehehe....During awal pregnancy dulu, time tu tak tau lagik pregnant, baru aku ingat kalau boleh hari-hari aku nak makan CKT nih rasa macam tak lengkap hari tu kalau tak makan CKT kalau tak pun seminggu sekali mesti pekena CKT rupa-rupanya ada rezeki menunggu ^_^. Hmm malam nie nak try resepi apa pulak yer kerrrr resepi pasar malam hehehehe......

No comments: