Friday, December 19, 2008

Quiet Anniversary


Pejam celik, pejam celik tanpa sedar pada 21/12/2008 nie genaplaa setahun usia perkahwinan kami tapi kami masih di alam bulan madu kerana kehadiran sikecil masih dinanti ^_^. Rasa macam bulan lepas jer Mr. R melafazkan akad nikah dan taklik, pastu busy busy ngan kenduri and all that beautiful stuff of wedding reception and photoshoot. Rasanya baru semalam aku try to adjust myself dengan kehadiran lelaki di dalam rumah selalu terkejut, especially kalau kat dapur hehehe.....almaklum rumah bujangku itu tidak dibenarkan lelaki masuk cuma dibenarkan saudara lelaki sahaja, so tak biasa kalau kat rumah abah lainlaa....sepupu's ramai bertandang so tak kisah dah.

Kalau tanya aku apa yang aku nak ubah time majlis kahwin aku, aku nak pakai corset sebab time pakai kebaya hari tu my tummy amatlaa terserlahnyer di dalam gambar malu..malu....(tula tak nak diet sesungguh hehehe) yang lain-lain aku amat berpuashati...haaa lagi satu khemah utama, sbb itu khemah emergency, kakak tu terlupa khemah untuk meja utama, dia bagi kat pengantin lain yang sama nama dengan aku, sedih giler time tu....

So what kind of celebration for our first wedding anniversary aku sendiri sampai hari nie tak tau nak celebrate kat mana dan macamana. Nak buat romantik mcm dah tak sempat dah, nak pegi bercuti dah tak boleh dah time nie. Maybe we can have candle light dinner kot kat our favourite restoran (or fav. shopping mall hehehe, MV la tu) and present ofcourse. Cuma dalam kepala otak aku nie terlintas nak mintak tolong abah buatkan kenduri kesyukuran sket kat kampung agar perkahwinan ini sentiasa dirahmati dan diberkati. Supaya setiap rintangan yang datang dapat diatasi dengan bijak dan matang. Agar dihindarkan anasir-anasir yang tidak sihat yang mempunyai agenda mengusik perkahwinan ini dan paling utama dikurniakan cahayamata yang sihat dan comel aminnnnnn......
So gurls apa benda yang kalau korang boleh ubah time hari kahwin korang, korang nak ubah....tell me herelaaa..we share ^_^
p/s: I asked Mr. R what do you want for your present....dia kata nak kasut bola blehhh tak romantik sungguh. I was thinking of giving him a gadget that he told me before but.....tak kisahlaaa....

No comments: