Thursday, December 11, 2008

THE NEWS - Mix Feeling

Actually the news I got it last weeks, tapi tak dapat nak menulis kat sini mengenainya sbb sibuk menguruskan macam-macam hal. Macam-macam rasa ada mula-mula rasa suka seronok coz I will experience new things but in other feel rasa sedih plak nak tinggalkan apa yang dah aku hadapi selama 8 tahun disini. This is the first place I worked after diterima sebagai civil servant. Mula dihantar ke sini dulu ramai yang kata this place and the people is very hard to please, macam-macam advise yang aku terima tak kurang momokan-momokan tentangnya but end up not so bad kalau pandai tackle the people and the situation. Dalam 8 tahun tu jugak aku mula membina good relationship dengan semua peringkat, rasa sayang tu memang ada tapi I have to enhance my skill.
Disini aku belajar how people think differently dari apa yang kita fikirkan, budaya sence of urgency, budaya just do it! (I don't know how you do it, just do it! and the result must POSITIVE). Dan yang paling manis di sini juga aku bertemu jodoh ^_^ dengan my Mr.R.
So new place with a new challenge.....

No comments: