Monday, August 18, 2008

An Exhausted Weekend

Penat sungguh rasanya minggu nie. Drive pegi balik KL-TI, TI-KL , KL-TI then TI-KL again. Adoiii rasa penat sangat. Hari nie aku 1/2 day keje sepatutnya orang gomen mcm aku nie mana boleh half day tapi disebabkan boss takde so aku gamble jerlaaa....

Ceritanya last weeks ada kenduri kahwin di Shah Alam rumah sedara, so abah mintak aku bawakkan dia kesitu tapi knowing abah dia tak pernah nak bermalam di KL so pepagi dah gerak ke KL then petang tu jugak balik TI. Sebelum balik tu kira abah ngan mak roundlaa jugak rumah anak2 dia, itu baru 3 orang anak yang duduk kat KL nie kalau 6 aku tak taule. Dalam satu hari nak round semua, nampak dia penat sangat semalam ^_^. Apapun pengantin semalam nampak cantik, tema kaler hijau terkebetulan pulak baju kurung aku pun kaler hijau gak hehehe...teringat time jadi pengantin dulu ^_^ mcm semalam je baru naik pelamin walau dah 8 bulan turun pelamin hehe....
Hari ini terpaksa balik semula ke KL sbb 2 boss kat ofis tu takde cuti rehat kalau aku cuti gak karang berdondang sayang pulak bebudak kat opis nie, ikutkan hati nak EL jer. Sepanjang jalan balik hujan selebat-lebatnya. Berenti kejap kat R&R tetiba my sis. kata "Apsal keta kakak berasap?". Mula-mula ingat takde apa2 tapi teringat maybe air kurang so bawak pelan-pelan ke stesen minyak terdekat mintak tolong aci kat situ tengokkan. Bila bukak hood jer sah berasap kat dalam cuma taklaa teruk sangat asapnyer...so taklah panik sangat kalau sengsorang tadi tu sure dah tak tau nak buat apa dah. Rupa-rupanya cooler keta kurang kenalaa 40 hengget. Dalam keadaan kering time nielaa dia nak berasap. Inila first time aku alami kereta rosak kat highway nasib baik berdua, kereta tu sejak beli tak pernah meragam pun tu yang ambil mudah jer segala benda berkenaan dengan kereta nie. Nak dimudahkan ayat kira buta kereta gak ler aku nie, semuanya bergantung pada orang kat bengkel tpt aku pergi servis selalu tu. So dah tukar air ngan cooler aku pun meneruskan perjalanan ku cheewwahhhh...Sampai KL dah 11.30 kira oraitlaa tu.

Hmmm..... minggu nie adalah minggu terakhir my Mr.R berkursus tak sabar rasanya to be with him again. Starting next week we will be fulltime husband&wife again hehehe....and I think lots and lots of work to arrange our life back in term of "job description" ^_^, to redecorate our house (persediaan raya plus MIL nak datang hehehe..)we have to think and to do.
Pose nak dekat dah wehhh....pose dah ganti ker??????
Salam Merdeka........

No comments: