Tuesday, November 11, 2008

Community Run@Puchong

Community Run@Puchong

Selama aku hidup, aku tak pernah join apa-apa aktiviti yang bersifat kemasyarakatan nie, tapi setelah berkahwin maybe aktiviti ini akan menjadi satu amalan kot....Sepanjang ingatan aku cuma sekali jer aku pernah join aktiviti amal, itu pun sbb ikut kelab kat tempat aku keje nie pegi Rumah Kenangan kat Seremban. Lepas tu aku rasa macam dah serik sebabnyer sepatutnya kita pegi sana untuk mengembirakan hati orang-orang tua kat situ ini aku dari awal sampai akhir dok merambu airmata camno tu. Hati aku sebak tengok dorang pastu teringat kat arwah atok yang dah takde. So I've decided not to join that kind of community service ^_^.
So ahad tu very early in the morning dah bangun (macam nak pegi keje pulak) sbb kena sampai kat start point tu dlm 6.30 pagi. So after registration kitorang round2 sekitar tapak kat situ banyak jugak sponsor untuk acara nie ada MILO, Finnese(alaa yang jual cereal kesihatan tu), 100 plus, Fitness First etc. Sempatla bergambar sikit2. Sambutan untuk community run nie amat menggalakkan especially the chinese, atok-atok pun masuk jugak respect sungguh. Foreigner pun ada. Ada jugak yang berlari pakai costume clown dengan kimono, I wonder camnerlaa yang pakai kimono tu nak berlari.

Excited nak berlari .......

So bagi tempat 1st,2nd and third telah dimonopoli oleh foreigner especially the kenyan, mana idak yer kaki panjang. My Mr. R walaupun tak dapat top 10 tapi dapatla jugak sijil penyertaan bagi yang kurang dari satu jam sampai ke garisan penamat. Setelah Mr. R relax kejap kitorang pun ambik peluang membaham apa yang ada kat gerai sponsor tu (makan free sapa tak nakkan). Then for lunch I cooked ayam goreng berempah, kentang masak bening and sambal tempoyak ikan bilis wahhhh pastu tido hahaha mana tak semakin membesar bagai johan yer tak.

p/s : see U next year at Lake Garden Community Run plak ^_^

No comments: