Thursday, September 18, 2008

18 Ramadhan

Hari nie dah masuk 18 Ramadhan, alhamdullillah semuanya berjalan dengan lancar. Mr. R pun tak banyak kerenah bab juadah berbuka dan juga time bersahur, apa yang aku masak dia makan jer. Bila dah macam tu kadang-kadang buntu jugak nak pikir apa nak dimasak untuk juadah berbuka. Biasanya aku akan beli kuih muih dan main dish akan masak sendiri tapi hari nie dah tak tau nak masak apa. Semalam buat nasi goreng nampak mcm tak jalan jer so hari nie rasanya kena jelajah bazaar Ramadhanla pulak. Actually kami cuma mengunjungi bazaar Ramadhan nie time weekend jer sbb kalau hari keje macam tak cukup masa sbb aku kena WP3 la pulak time Ramadhan nie takpela consider pada yang ada anak2 dan yang rumah jauh.
Tahun nie kemeriahan untuk berpuasa dan berhari raya tu ada kurenglaa sket, mana tak satu persiapan pun tak buat lagi, kalau tahun lepas time nie dah order kuih dah, kepala dah siap pikir nak beli apa untuk mak,abah ngan adik2. Cuma yang aku dan buat tempah baju aku ngan Mr. R jer yang lain tunggu gajilaa gamaknyer...maybe jugak sbb kenaikan harga barang itu sbb keexitedan untuk membeli tu terencat sket.
Tahun nie jugak aku rasa puasa paling hampeh untuk aku sbb TADARUS tak pegi, baca quran sendiri kat rumah pun tak buat pastu terawih sehari pun belum pegi lagik nie, Mr. R sorang jer pegi...heee pemaleh sungguh, hari nie kena paksa diri pegi terawih kalau tidak takde makna berpuasa dalam bulan yang mulia nie.
Hmmm...hari nie rasa cam nak makan Yong Tau Fu so kena pegi pasar Ramadhanlah...Apa menu anda hari ini..^_^

No comments: