Sunday, September 18, 2011

Percutian 2 hari 2 malam yang tak best...

Lepas balik dari raya hari tu, awal bicara aku demam.  Dah lama rasanya tak demam, rasa sakitnya Allah saja yg tau.  Memang melepek habis tak boleh bangun, sepanjang hari aku tido jer, semua urusan anak-anak aku serahkan pada En.Babah. Terima kasih yang tak terhingga diucapkan kepada En. Babah.  Kemudian demam aku tu melarat ke anak-anak pulak, nasib baik antibodi kak yong tinggi dia demam sehari jer.  En. Babah pun nk kena gak demam tp dia prevent awal so not so badlaa.

Kemuncaknya Rafiq demam, dh sampai seminggu tak jugak baik-baik so kami pun sepakat nk pegi tgk kat pakarlaa sekali kena tahan wad.  So aku pun orang lain time cuti Hari Malaysia hari tu pg jenjalan atau open house yang aku plak bercuti di wad bersama-sama dengan rafiq 2 hari 2 malam which is so tak best one.  Ramai jugak baby yang warded hari tu semua kes yang sama.  Alhamdulillah batuk Rafiq agak mild cuma diberi nebulizer pastu fisio yang dia tepuk2 belakang ngan dada bagi kahak tu turun dan keluar melalui najis.  Aku memang berdoa sangat2 jgnla Rafiq kena sedut kahak guna tiub tu, tak sanggup aku nak tengok.  Dulu masa Zara kecik ada sekali kena buat fisio guna tiub tu pastu aku tak datang dah, aku dptkan 2nd opinion dari pakar kanak-kanak kat Alor Star which was aku puas hati sangat sbb cara sedut kahak dia tak perlu nk masuk2 tiub bagai.  Tapi yela different people have their own opinionkan ada yg rasa fisio guna tiub tu perlu sangat kalau tak akan mendatangkan masalah pada anak, kalau teruk sangat memangla perlu kalau sekadar batuk-batuk biasa yang tak memerlukan so buat apa nak menyakitkan anak sendirikan. Get other method to heal. Ingat nk upload gambar rafiq kat wad hari tu tapi En.Babah tak transfer lagi nntila akan diupload kemudian ya.

No comments: