Sunday, August 30, 2009

Ramadhan ke-8 dan Saat-saat Kecemasan

Setelah seminggu berpuasa dengan juadah berbuka ala tunjuk-tunjuk gitu, akhirnya aku dapat jugak menyiapkan juadah berbuka hasil air tangan ku hehehe, rasanya dah muak beli kat pasar ramadhan tu rasa pun takle sesedap mana. Dah seminggu jugak my Mr. R jadi pembeli setia di Medan Selera tempat dia berkerja. So semalam aku sempat masak roti jala and kari daging untuk juadah berbuka tapi lupa nak snaplaa pulak and also the presentation nak so goodlaaa....^_^. Tengok rumak Mok Yong kita malu plak aku nak tampal gambo juadah berbuka semalam nntila kalau masakan aku tu semengah sket akan ku tampal disini hehehe....

Hmmm setelah 8 bulan menanti tinggal beberapa hari lagi kami berdua nak menyambut orang baru, my Mr.R dah teruja sangat nak jumpa anak dia, aku pun tapi bila teringat cakap-cakap orang pasal kesakitan nak bersalin tu ada rasa seriau jugak. Tapi aku amat berhasrat untuk melahirkan anak ini secara normal, insyallah. Everything is ready cuma nak tunggu isyarat dari si kecil nie jer, kalau ikutkan ibunya nak jugak tarikh 9/9/2009 tu ^_^ tapi tak kisahla bila dia nak keluar asalkan selamat sihat walafiat dan sempurna sifat. Agar jadi anak yang solehah, beriman dan beramal serta hormat mak bapaknya dan orang yang lebih tua ....Aminnnnn....

Cuti Merdeka nie pun kami tak balik kampung, kalau ikut hati aku memang nak balik sbb semua adik beradik aku balik utk berbuka puasa sesama tapi fair and squarelaa sbb tahun nie pun tak balik AS untuk berbuka dengan keluarga in-law aku. So maknanya tahun ini dah 2 tahunla first Hari Raya kat TI ^_^ tapi next year and the following year kena laa beraya kat AS pulak, bayo hutang.

So what's for berbuka today...kena pikir nie ......

1 comment:

Joanna said...

sabar ye... nanti baby dah deliver jangan lupa nak bagi tahu pulak